Default image

TV-suksess med mening

Personlig økonomi er viktig for de aller fleste, men hittil har ingen klart å lage spennende og engasjerende TV om temaet.  Ikke før våren 2008, da TV3 lanserte Luksusfellen. SpareBank 1 var med på suksessen.

I åtte programmer på våren og ti på høsten tok programmet for seg personer og familier i økonomisk krise og med akutt behov for hjelp. Ekspertene i programmet var Dagbladets Hallgeir Kvadsheim og forbrukerøkonom Magne Gundersen fra Sparebank 1 Gruppen. I hvert program ble seerne kjent med nye deltakere og deres skakkjørte økonomi. Med hjelp fra ekspertene fikk de hjelp til å rydde opp, endre holdninger og lage planer for en ny økonomisk framtid.

Selv om Luksusfellen var et helt nytt konsept på en liten kommersiell kanal, ble serien raskt et program som folk snakket om. Seertallene vokste og programmet var utpå høsten TV3s mest sette program.

Ett år etter hennes deltagelse i programmet, møter forbrukerøkonom Magne Gundersen Mona Stenberg Thoresen for å høre om hennes erfaringer fra Luksusfellen.

Se intervjuet her!

Leave a Reply